Monday 30 January 2012

peringatan kepada bikers

assalamualaikum..
jap je nk conteng ni..sbb jap lg nk kena g dgr amanat tahun baharu Dato VC..acara tahunan.
ni mestilah berkaitan tajuk aku hr ni kan..penunggang motosikal ni..well, dr pemerhatian aku mmglah motosikal tu sifatnya utk memudahkan mencilok sn sini dan menjimatkan masa n wang. aku pun pernah merempit g keje dulu walaupun kejap je..tp aku rempit naik honda cup lama kaler merah jerrrr...
tp paling penting keselamatan kena jaga..ni x cilok sn sini dgn signal xkasik..kalau kete semua bwk cm kete lembu no hal..tp semua berdesup desup meluncur gagah di jalan raya...mcm smlm blk keje aku tgk eksiden moto ngan kete ...3 bijik moto xsilap...tp alhamdulillah ok je orgnya lepak tepi jalan tu..nk ckp slh sape aku tak tgk dr awal kan tp penunggang motosikal mmg terdedah kpd bahaya...dahla kecik pastu open air lak tu..lagi2 kalau pakai helmet tp x ikat..lagi haru ..kalau eksiden ngeri bersepai atas jln tu...
yg tu kalau kes rempit..tp aku lg geram ngan penunggang yg bersiar2 di jln ry sambil menghirup udara kotor ni..bwk slow xkisahla tp jgn la duk tgh2 weiii...kan dah jem semua...tmbh2 kalau bwk awek ...awek lak peluk sakan punyer..lg la nk lmbt ms berjln kan..kalau time blk keje no hal tp time g keje mmg rs nk hon2 pastu nk potong. bila dh potong aku nk duk dpn dia nk bwk lg slow hehehehe amacam bro aku pun leh tau.
so peringatan aku kpd bikers...berhati-hati di jalan raya. ingtlah org tersayang. helmet tu pakai btol2 jgn guna helmet kura2. dh haram skang. tgk kiri kanan kalau nk cilok pun signal jgn lupa kasik..opssss kete pun sama ler..beli kete mhl2 xkan xcukup eksesori kut...signal tu mmg dtg skali ngan kete melainkan ko g korek buang..(ini dikira ko mmg sengal)
so layanzzzzzzzzzzz

0 comments:

 
blog template by suckmylolly.com